.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پيش بينى ترافيك نوروزى در راههای مازندران

با احتمال افزايش چشمگير شمار مسافران نوروزى ۱۰هزار كيلومتر راه مواصلاتى در مازندران پاسخگوى نياز مسافران در ايام تعطيلات نوروزى نيست.

به گزارش شمال نیوز ، حسينى مدير كل امور شهرى استاندارى مازندران در نخستين جلسه كميته خدمات رسانى و امور رفاهى ستاد تسهيلات نوروزى استان با بيان اينكه مازندران با توجه به ظرفيت هاى بالا در جذب گردشگر نتوانست به نقطه مطلوب و رشد اقتصادى دست پيدا كند، اظهار داشت: به دليل خروج عيد نوروز از ماه محرم و صفر امسال با استقبال بيشتر مسافران روبه رو خواهيم بود.

وى با اشاره به اينكه سال هاى اخير در بهينه سازى راه هاى استان كارهاى زيادى انجام شده است، گفت: با رفع موانع ترافيكى در جاده ها و دسترسى به پايتخت ورود مسافران را به مازندران بيشتر از سال هاى گذشته كرده است.دغدغه هاى استان براى پذيرش مسافر زمانى برطرف مى شود كه عوامل اجرايى شرايط ايده آلى را با مسافران داشته و در ارائه خدمات رسانى كوشا باشند.

وى با بيان اينكه تمام بانك ها به صورت كشيك و كارت خوان در ايام تعطيل فعال هستند، گفت: دستگاه هاى اجرايى خدماتى بايد ليست كشيك هاى شبانه روزى را به دفتر امور شهرى ارائه دهند.

حسينى ياد آور شد: منابع طبيعى با دو اداره كل در استان مازندران بايد علاوه بر رسيدگى به داخل پارك ها به فضاى بيرونى تفرجگاه ها توجه ويژه اى داشته باشند.

مدير كل امور شهرى استاندارى مازندران با اشاره به اينكه تمامى دستگاه هاى خدماتى بايد ليست مراكز دفتر امور شهرى ارائه دهند، خاطر نشان كرد: پايانه ها بايد با هماهنگى پليس راه جرثقيل امدادى را مستقر كرده و پيگير نرخ گذارى اتوبوس باشد.

حسينى افزود: در زمان تصادف و حمل جنازه ها در محورهاى جاده بايد همكارى اورژانس و هلال احمر با هماهنگى راهنمايى و رانندگى صورت گيرد.

وى تصريح كرد: با اعزام اكيپ بازرسى از سوى راه و ترابرى از شرق تا غرب استان مى تواند براى رفع موانع ترافيكى و پاكيزگى حاشيه جاده ها مؤثر باشد.

مديركل امور شهرى استاندارى مازندران با اشاره به اينكه بعضى از دستگاه هاى اجرايى در ايام سال براى خدمات رسانى به مسافران هزينه هاى مضاعفى را متقبل مى شوند، گفت: براى استان هايى كه در جذب گردشگر نيازمند اعتبار بيشترى هستند، بايد با دلايل قابل قبولى از طريق معاونت برنامه ريزى پيگير بودجه اين دستگاه ها باشيم تا در سال آينده بتوان جبران هزينه هاى انجام شده را كرد.

محمد رضا مظلومى رئيس شركت پخش و پالايش فرآورده هاى نفتى مازندران نيز در اين جلسه اظهار داشت: تأمين فرآورده هاى نفتى از جمله بنزين در ايام تعطيل نوروز براى مسافران و همچنين نفت و گاز براى ترابرى فراهم شده است. در جايگاه هاى عرضه سوخت فعاليت هاى جانبى از جمله تنظيم باد خودرو، سرويس بهداشتى، نمازخانه و گروه هاى گشت نواحى و شهرستانى و منطقه اى براى ارزيابى جايگاه ها خواهيم داشت.

محمد اسد نماينده راه و ترابرى مازندران نيز در ادامه جلسه گفت: براى آمادگى كامل و جلوگيرى از حوادث ناخواسته ايجاد گشت شبانه روزى از ۲۰ بهمن ماه و در ايام عيد نوروز كشيك هاى شهرستانى مستقر هستند. نصب نقاط پرحادثه جاده با نصب علائم و پارچه نويسى، حساس كردن دهيارى ها براى نظافت حاشيه جاده ها و مستقر كردن ماشين هاى تأسيساتى به صورت اكيپى در گردنه ها از جمله اقدامات راه و ترابرى در ايام تعطيل است.

نماينده شركت رجا در استان مازندران نيز با اشاره به اينكه ۱۰ قطار با ظرفيت ۵ هزار نفر به صورت رفت و برگشت در ايام تعطيلات خدمات رسانى مى كنند، اظهار داشت: خطوط ريلى سارى ـ گرگان، تهران ـ گرگان، سارى ـ مشهد، سارى ـ تهران، تهران ـ فيروزكوه در ايام نوروز مسافران را جا به جا مى كنند.
تمامى قطارهاى مسافربرى به امدادهاى اوليه مجهز هستند، همچنين براى خطوط ريلى ورسك و فيروزكوه به عنوان دو نقطه بحرانى، تمامى امكانات مورد نياز مسافران در صورت توقف قطار، در نظرگرفته شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.136 seconds.